Weer onweer...het is toch niet te geloven?

31 juli 2015 - Peñíscola, Spanje

Vrijdag 31 juli 2015

Zoals ik al eerder vertelde hebben we een restaurant op de boulevard uitgezocht en heerlijk gegeten. Dat is natuurlijk wel als je in Spanje bent, als het ophoudt met regenen wordt het direct weer warm. Dus dan zit je gewoon lekker op een overdekt terras en schijnt de zon ook even later. Onderweg kwamen we mensen tegen die hier al voor het zesde jaar zitten en die vertelden ons dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt in al die jaren. Wel eens een half dagje regen maar dat was het dan. Nou dat hebben wij dus weer..volgens mij slepen wij het slechte weer achter ons aan. Zij vertelden ons ook dat het inderdaad hagelstenen waren in de nacht en dat er op het andere gedeelte van de camping tenten kapot geslagen zijn door de grote hagelstenen.

Toen we net op de boulevard aankwamen was daar ook te zien dat er noodweer was geweest........

Dit is een foto van de boulevard                       Ook daar had het flink geregend

Wateroverlast en een woeste zee

Uiteindelijk werd het tijdens het eten steeds mooier weer en hadden we gewoon blauwe lucht. Koud was het absoluut niet! Dus uit eten bij Las Vegas...Ja Steef en Daan, wij zijn ook in Las Vegas geweest...hahahaha...

Goed kijken, maar aan de overkant het restaurant waar we hebben gegeten: Las Vegas            Lekker gegeten bij Las VegasEn in plaats van broodjes vooraf een schaaltje chips...lekker            Soep vooraf...ja koude soep brrrrr0Meloen met spaanse ham..lekker!     En als toetje: watermeloen, maar dan zonder pitjes..mmmmmm      Kopje koffie

Daarna hebben we wat boodschappen gedaan, fruit en wat drank gehaald en uiteindelijk terug gegaan naar de camper en lekker buiten zitten lezen.

Tegen de avond werd het steeds donkerder en zo rond 18:00 barstte het onweer nogmaals los en even later.....wéér die hagelstenen! Ik heb een paar stukjes gefilmd dus ik hoop dat daarin die harde tikken op het dak te horen zijn..... Tijdens die bui die bijna een uur duurde heb ik eten gemaakt en hebben we zitten eten. Na dat uur knapte het weer op en nu is het lekker buiten. Het schijnt vannacht wel weer te gaan spoken, maar morgen vanaf 11:00 uur wordt het beter en hebben we alleen nog zon. Dan gaan we lekker ook nog een dagje naar het strand.

Morgen dus weer verder!