Kan het nog erger???

31 juli 2015 - Peñíscola, Spanje

Vrijdag 31 juli 2015

Wat we vannacht hebben meegemaakt is erger dan erg. Gisteren al veel noodweer gehad met af en toe droge periodes. Dus snel tussen de buien door douchen, nog even lezen en dan naar bed. Het was zelfs zo'n slecht weer dat ook de satelliet op het dak kuren vertoonde. Dus we hebben op een gegeven moment maar een film opgezet. Gelukkig hadden we een mapje met DVD's  meegenomen!

Die satelliet trekt trouwens veel bekijks. Veel mensen blijven staan en kijken dan naar het dak en het lijkt wel alsof ze er niets van snappen. Er staan hier zoveel bomen dat waarschijnlijk niemand bereik heeft. Wij hebben gewoon bij aankomst de camper verplaatst zodat de satelliet eerst kon zoeken naar bereik. Misschien zeg ik dit op een totaal verkeerde manier, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Woensdag zat ik buiten de camper te lezen en toen kwam er een man naar me toe. Die was al een paar keer heen en weer gelopen en maar kijken. Opeens kon hij zich kennelijk niet bedwingen en toen vroeg hij of ik Frans sprak. Dus ik vroeg Engels? Nee dat sprak hij weer niet. Ik dacht nou doeiii, jij wilt iets van mij weten dus doe je best maar! Er kwam een jonge vrouw langs en die zei in het Frans: ja ik spreek Frans...ja duh.... Vervolgens gingen ze samen in gesprek over die schotel op het dak en ik zat er bij als lulletje lampenkatoen. Na een poosje waren zij er kennelijk uit hoe het zat met "onze" schotel en liepen ze samen verder. Ze keurden mij geen blik meer waardig....nou ja zeg!

Maar goed, even terug naar vannacht. We werden wakker van continue lichtflitsen, maar geen donder. Heel raar! Uiteindelijk kwam daar na een hele poos ook donder bij en het waren behoorlijke klappen. Doodeng. Even zitten kijken door de ramen en verschrikkelijk veel medelijden met de mensen in een tent want die dreven zowat weg van die heftige regen. Uiteindelijk hebben we weer een poging gedaan om te slapen.

Iets later weer wakker door het geluid op het dak alsof er gigantische pingpongballen op het dak werden gegooid. Wat het achteraf geweest is weten we nu nog niet. We dachten natuurlijk aan hagel, maar nergens te zien. Zo vaag allemaal. Maar echt angstaanjagend en weer veel medelijden met de tent gebruikers. Het duurde zo'n kwartier en toen werd het weer regen. Ze hebben hier op de camping gelukkig een goed afwatering dus in een mum van tijd was de overstroming weg.

Midden in de nacht een blik op de waterstroom vanuit de deur                    Dat licht erachter is van het toiletgebouw, gelukkig dichtbij!

Vanmorgen helemaal brak wakker geworden en nog steeds regen. Het is dat ik op weather.com zie dat het beter wordt, anders...... Maar je kan eigenlijk niet weg, want iedereen moet hier vooraf alles afrekenen. Wij snappen nu ook waarom :-)

Mensen met een tent begonnen vanmorgen als een gek geultjes te graven. Die tenten lopen natuurlijk van alle kanten onder. Aan de overkant staat een jong stel en die man was met een houten spatel en een paraplu over zich heen een geul aan het "graven". Het zag eruit als een wc schoonmaken met een tandenborstel. We konden het niet meer aanzien en Rob is in de stromende regen (ook met paraplu) naar buiten gegaan en bood hem een schuttersputje (zo heet dat volgens Rob...gewoon een klein schepje dus) aan. Eerst haalde hij zijn neus ervoor op en deed net alsof dat weinig zou helpen, maar het ging als een trein. En zoals altijd: toen hij klaar was hield het op met regenen...hahahaha......

Rob bij de buurman aan de overkant

De buurman kwam net het schepje, blinkend schoon, weer terugbrengen en zag er wel uit alsof hij er blij mee was. Nu is het droog maar hij heeft wel mooie geulen!!

Rob heeft nog even op het dak gekeken of het toch geen hagelstenen waren vannacht, maar gelukkig zitten er geen deuken op het dak! Pffffffff..... zul je net zien dat wij dat weer hebben. Camper van iemand anders en dan terug komen met hagelschade.....

Gisteren heb ik weer een paar duizend woorden geschreven aan mijn boek en ik nader langzaam het einde.... dus hopelijk kan ik de eerste versie deze vakantie afmaken! Dat zou geweldig zijn. Inmiddels heb ik alweer een tweede boek in mijn hoofd zitten (althans het verhaal) maar eerst deze maar eens afmaken.

Volgens het weerbericht blijft het de rest van de dag droog, dus ik denk dat we straks eerst maar even wat boodschappen gaan doen en ergens warm eten. Hebben we dat alvast maar gehad. Dan vanavond weer gewoon een stokbroodje. Dan meteen even kijken of ik nog wat leuks kan scoren voor Noah, Isa en Jack. Voor Nena heb ik al iets moois gevonden.

Jullie zijn weer op de hoogte van onze horror nacht en later weer meer!

1. John:
    Hallo Rob en Marja,
    wat een noodweer maar, dan is het wel extra gezellig in de camper.
    Voor de hagelstenen hoef je niet bang te zijn de camper inclusief het dak is hagel bestendig uitgevoerd dus geen zorg daarover.
    hoop dat het snel weer opklaart.
    groet,
    John en Marga
  2. Karin:
    31 juli 2015
    Wat een drama weer dan he?! Zo hadden wij de nacht in Zeeland dus voor de heftige storm. Het was zo'n heftige regen en toen een flits en twee seconden later de klap. Dan zit het allemaal eng dichtbij! Ongelooflijk dat onze tent het heeft overleefd! Hebben jullie nu inmiddels weer droog weer?
  3. Marja Bokhorst:
    31 juli 2015
    Oh John en Marga dat is een hele geruststelling! Het bleken inderdaad hagelstenen te zijn volgens mensen die hier ook staan.
    Ja Karin, dat is best heftig allemaal en ik kan me voorstellen dat het voor jullie in een tent helemaal eng was!