Op weg naar huis

6 augustus 2015 - Huos, Frankrijk

Donderdag 6 augustus 2015

Vanmorgen om 10:00 uur weg gereden vanaf de camping in Tarragona. Dat is ook zo heerlijk met de camper. Wakker worden, opstaan, wassen, ontbijten en weg! Wel een beetje weemoed dat we het mooie strand in Spanje achter moeten laten, maar Rob en ik zijn het er beiden over eens: Spanje is en blijft ons vakantieland!

We hebben een prachtige route afgelegd vandaag. Wel veel door de bergen, maar echt schitterend mooi. Het kost wel veel tijd maar dat is nu eenmaal niet anders. Dat weet je als je route nationaal rijdt. Op deze manier hebben we wel een heel ander deel van Spanje leren kennen.

Onderweg naar huis     Mooie wegen en mooi weerEn al die verschillende landschappen     Het blijft een mooi landLekker rustig op de weg     MooiMooi hier     Soms nieuwe wegen

Het ging dus vrij relaxed en rond 13:00 uur zijn we gestopt voor warm eten. Het was daar wel 34 graden, maar we zijn er al zo aan gewend dat het nauwelijks nog opvalt.

Onderweg gestopt voor warm eten    Een hapje vooraf....brrrrrrr..... tja smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Bloedheet daar: 32 graden     Zie het uitzichtBiefstuk, die ook nog heel lekker smaakte     De biefstuk smaakte heerlijk en ook dat gebakken ei erbij was perfect! Lekker gegeten dus.....

Daarna gingen we weer op weg, zo rond twee uur. Geweldig weer en mooie omgeving.

En na het eten weer op weg      Prachtig!

En opeens reden we langs een mooi meer. Helder blauw water en prachtig om te zien. Even later kwam er een hoge stuwdam naar voren en zijn we gestopt om wat foto's te maken. Het was zo indrukwekkend met die gigantisch hoge bergen om ons heen. Daar word je even stil van hoor!

En opeens een groot meer     Mooi helder waterWel hoog     Bergen overal om ons heenEven gestopt voor een selfie     En deze bij een stuwdamMeer op de achtergrond     Gedeelte van de damHoog hoor     Aan de ene kant het meer, andere kant droog

En weer verder op weg. Opeens werden we ingehaald door een auto met een soort kooi op de achterbumper en echt....daar zat een hond in. Zielig hoor voor dat beest!! Die zet je toch niet achter op de bumper?

Inzoomen maar, achter de auto een kist met daarin de hond. Arm beest!

Toen we vlak bij de grens naar Frankrijk waren zijn we nog even gestopt bij een dorpje met hele leuke winkeltjes en daar heb ik eindelijk iets voor Isa gevonden. Gelukkig! Ik kan dus weer met een gerust geweten naar huis...hahaha.....

Om 17:00 uur gingen we de grens over van Spanje naar Frankrijk. En een uur geleden zagen we een McDonald's dus toch maar even internetten. Rob even een kop koffie genomen en even getankt. We gaan nog naar de wc en gaan dan nog een paar uur rijden en vanavond ergens een camper plek opzoeken. We hebben pas 300 km gereden (komt door het vele stoppen en het rijden door de bergen) maar hopen dat morgen te verdubbelen of zoiets.... Voorlopig hebben jullie weer een idee van onze terugweg gekregen. Reageer vooral nog!

Tot later!

1. John:
    6 augustus 2015
    Hallo King's of the road,
    Ziet er goed uit allemaal, jullie komen op het juiste moment weer terug, het is hier nu ook weer heerlijk weer.
    Dat blijft voorlopig ook nog wel zo.
    Wel een dubbel gevoel als je jullie zo vakantie vierend ziet met de camper en ik maar werken met die warmte, maar het is jullie gegund, nog veel plezier de laatste dagen.
    groeten,
    John&Marga
  2. Marja Bokhorst:
    7 augustus 2015
    Dag John en Marga,
    Dat kan ik me helemaal voorstellen dat het een raar gevoel is als we praten over jullie camper. Maar ik ben wel blij dat we het mooie weer voor jullie meenemen..:-)
    We zijn nu in Frankrijk in de buurt van Clermont Ferrand en hebben een McDonald's opgezocht voor het opladen van alle apparaten....hahaha.....Het is nu 17:45 uur en nog steeds 36 graden....ach ja we wennen er wel aan hoor!
  3. Stefan:
    9 augustus 2015
    Mooie omgeving waar jullie doorheen hebben gereden! Inmiddels vast bijna thuis. Veel last gehad van zwarte zaterdag?
  4. Marja Bokhorst:
    10 augustus 2015
    Zeker een mooie omgeving Stefan en nee we hebben geen last gehad van welke zaterdag dan ook. We hebben vier weken GEEN files gehad!