Nog steeds onderweg in Frankrijk

7 augustus 2015 - Bourg-en-Bresse, Frankrijk

Vrijdag 7 augustus 2015

​Even gezocht naar een McDonald's om nog wat foto's van onderweg te laten zien en de laatste wetenswaardigheden van onze terugreis.

We zitten hier nu binnen (gelukkig koel, want buiten nog steeds 34 graden) en even alles opladen en Rob kan dan ook zijn hotmail en Facebook checken. Het grote voordeel van de Mac!!

Gisteren rond 21:00 uur een camper plek opgezocht. Geschikt voor 10 campers, maar bij aankomst bleken er wel 20 te staan. Zelfs een uur later kwamen er nog drie campers bij...ach ja..je voelt je wel veilig dan hoor.

Plek van gisteravond          Plek voor 10 campers maar er stonden al 20 campers!Om ongeveer 21:15 uur, bijna donker en snoeiheet!          Daar staan we dan

Het is ook nooit goed natuurlijk maar het was daar snoeiheet en het koelde niets af in de nacht dus Rob en ik hebben slecht geslapen door de hitte. Vanmorgen om 9:30 uur ontbeten en eerst de toilet geleegd en water bijgevuld daar. We moesten wel op elkaar wachten natuurlijk. Er was maar één punt om water te tappen. Maar daarna konden we weg. Gisteravond nog een paar uur door gereden en in totaal bijna 500 km. Kijk dat schiet op!

Onderweg kwamen we diverse fruit tentjes langs de weg tegen en waar we fatsoenlijk konden stoppen, hebben we even fruit ingeslagen. Spotgoedkoop! Een Cantaloupe meloen (oranje van binnen, heerlijk) kostte slechts € 1,00 en het was echt een behoorlijke jongen hoor. Daarnaast 4 grote perziken en 3 grote nectarines. Nog 2 mooie tomaten maakten ons lijstje compleet. Afrekenen bij twee oude dametjes die maar door bleven tetteren in het Frans en het totaal was: € 4,73. De perziken zijn dus inmiddels op en de rest eten we morgen.

Tussen de middag hebben we een rustig plekje opgezocht om even perziken te eten met Spaanse ham. Heerlijk hoor!

Onderweg lekker even perzik en ham eten          Mooi rustplekje

Nu dus even gestopt bij de Mac en we gaan zo nog even wat boodschappen doen. Daarna rijden we nog een paar uur door en zoeken we weer een slaapplekje. We hopen vandaag ook weer zo'n 500 km te rijden (nu zitten we op 350 km).

Of het morgen nog lukt om te schrijven weet ik niet, maar ik zal zondag als we thuis komen nog even wat weetjes op het blog zetten. Zoals hoeveel kilometer we in totaal hebben gereden deze vakantie, voor hoeveel geld we gekampeerd hebben en wat we in totaal hebben betaald aan diesel...... Vinden jullie misschien wel leuk om te weten. En anders gewoon niet lezen...hahahaha.....

Allemaal een heel fijn weekend en tot later!

1. Karin:
    8 augustus 2015
    Dat fruit langs de kopen doe je eigenlijk nooit zo snel, terwijl je het zo vaak ziet. Ook in Nederland trouwens... Aantal km's die jullie hebben gereden zullen er vast heel wat zijn!
  2. Erdy:
    9 augustus 2015
    Jullie hebben een mooie reis gehad Marja en Rob! Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Ik heb het niet elke dag bijgehouden, maar ik vond het leuk om te lezen.
    Op naar de volgende vakantie Marja!!! :)
  3. Marja Bokhorst:
    10 augustus 2015
    Nee Karin wij kopen eigenlijk nooit fruit langs de weg, maar we zijn gewoon dom. Want het is veel goedkoper en veel verser dan bij AH!
    We hebben zeker een mooie reis gehad Erdy en nu we weer thuis zijn dringt dat pas echt door. Heerlijk was het. Jammer dat je niet elke dag hebt bijgehouden maar dat kan nog altijd toch? En inderdaad: in september nog naar Toscane!!