Waar komt al die regen vandaan?

30 juli 2015 - Peñíscola, Spanje

Donderdag 30 juli 2015

Schreef ik gisteren nog dat het zo heet was.....als antwoord van boven krijgen we dit! Gigantische regenbui en enorme onweersklappen. Tja...noemen ze dit nu een buitje tegen het stof? Ik troost mezelf maar met de gedachte dat wij het mooie weer jullie kant op hebben gestuurd. Hoe mooi is dat?

Gisteren nadat Rob de was heeft gehaald, die overigens keurig opgevouwen in een zak terug kwam, zijn we op ons gemak gaan douchen. Daarna een beetje opgetut en om 19:00 uur richting de boulevard gelopen. Onderweg kwamen we langs het restaurant van de camping. Maar wat bleek: je kon daar pas eten vanaf 21:00 uur. Nou laat dan maar. Dat is voor ons echt te laat, dan kunnen we 's nachts rechtop slapen van de volle maag...hahahaha..... Dus verder gelopen naar de boulevard. Die is hier echt maar vijf minuten vandaan.

Op de boulevard zitten genoeg restaurantjes en ook veel winkeltjes. Nog even twee zomerjurkjes gescoord. Ik heb wel kleding bij me maar heel veel met mouwtjes.....what was I thinking?? Dus voor € 25,00 twee jurkjes gekocht. Leuk! Uiteindelijk vonden we een leuk restaurantje waar we vis hebben gegeten. Heerlijk hoor! Verder gelopen en nog wat gekocht voor Nena. Nog drie te gaan!

Zo heerlijk op die boulevard en er waren nog veel mensen op het strand en in de zee. Volgens Rob is de temperatuur van het zeewater heerlijk. Hij is 's middags even gaan kijken op het strand en heeft even pootje gebaad.....

We hopen wel dat we nog voldoende tijd hebben om een dagje strand mee te pakken. Voorlopig zitten we nog in de stromende regen, maar gelukkig duurt dit niet lang (sprak zij hoopvol!)

Buitje tegen het stof?   Met bakken uit de hemel   Het is net alsof we door de wasstraat gaan

Aha, vandaar dat we op grind staan. Het water loopt er gewoon weer doorheen   En het blijft maar regenen

We vroegen ons in het begin al af waarom alle plekken hier uit grind bestaan. Nu weten we het! Anders drijft iedereen met een modderstroom de camping af. Wederom zijn we weer ontzettend blij met "onze" camper hoor!!

Voordat de regen losbarstte heeft Rob nog even stokbrood en een croissantje gekocht voor het ontbijt. Dus we kunnen lekker ontbijten ondanks de plensbuien en het onweer.

En wij zitten lekker droog aan het ontbijt!

Straks ga ik in ieder geval verder met mijn boek. Daar heb ik nu mooi weer tijd voor!

Hebben jullie ook de video filmpjes ontdekt? Ik heb de regen ook even gefilmd!

Tot later!

1. John:
    30 juli 2015
    Hallo Rob en Marja,
    Ziet er goed uit, leuk zo'n reisblog dan blijft het thuisfront een beetje op de hoogte van jullie avontuur.
    lekker relaxt op je troon genieten van het ontbijtje, en zo hoort het ook. hoog en droog dan kan je niets gebeuren.
    mooie camping en strand om de hoek dus wat wil je nog meer (mooi weer) je weet wat er na de regen komt.
    veel plezier nog we zullen je verslagen volgen.
    gr, John en Marga
  2. Marja Bokhorst:
    31 juli 2015
    Dag John en Marga,
    Wat leuk dat jullie een reactie hebben geplaatst op ons blog! Op die zonneschijn moeten we helaas nog even wachten. Maar het is echt geweldig in jullie camper! En we genieten van alles om ons heen.
    Groetjes uit Spanje van Rob en Marja