Zo behoort een vakantie te zijn!!

1 augustus 2015 - Peñíscola, Spanje

Zaterdag 1 augustus 2015

Vanmorgen bij het wakker worden nog één klein buitje en daarna basta! Geen regen meer deze laatste dagen voor ons. Geen verzoek maar een regelrechte EIS!!! Duidelijk toch? Hahahaha....ging het maar zo makkelijk. Maar we zijn wel blij dat het nu mooi weer is.

Hè, hè na regen komt eindelijk zonneschijn!      We staan weer heerlijk onder de blauwe lucht    Mooie camping en mooi weer     Lekker lezen onder de luifel        Veel mensen zijn weg gegaan....

Na het ontbijt lekker naar het zwembad geweest. Heerlijk water en ondanks de drukte opeens nog beslag weten te leggen op twee ligbedden. YEAH!!!! Lekker gezwommen en ook nog wat liggen zonnen. Maar niet te lang in de zon want die brandt hier behoorlijk.

Het mooie zwembad          Water heeft een heerlijke temperatuurHeerlijk gezwommen          En natuurlijk na het zwemmen even zonnen  Een foto is meer dan genoeg Rob!

Het is een hele schone camping. De toiletten en douches worden zo'n vijf keer op een dag én avond schoongemaakt. En niet even een natte doek er doorheen, nee er wordt met ontsmettingsmiddel geboend. Zowel de vloer als de toiletten. Zo'n vijf keer per dag komt een wagentje de vuilcontainer legen, vol of niet. En geloof het of niet maar ook in Spanje moeten we afval scheiden. Dus een aparte bak voor glas en plastic. Maar zo ook met het zwembad. Dat is dagelijks open van 10:00 uur tot 15:00 uur en daarna moet iedereen eruit, dus nee geen handdoek laten liggen op een ligbed, alles moet weg. Dan komen er een aantal schoonmaaksters die alles schoonmaken op het gras en op de tegels om het zwembad. Dan mag je van 16:00 uur tot 20:30 uur weer het zwembad in. Super schoon en netjes allemaal!

Dus wij er ook uit en aangekleed nog even zitten lezen. Daarna gingen we boodschappen doen in een kleine supermarkt hier vlak bij aan de boulevard. Je loopt de straat uit en je bent er. Heel handig! We hebben nog wat te drinken gehaald en batterijen, want de batterij in mijn muis was leeg....  Maar ook komkommer, tomaat en ananas want we willen barbecueën vanavond. Heel grappig: ze verkopen hier ook de Telegraaf en om toch een beetje op de hoogte te blijven van alle ellende in de wereld toch maar gekocht. Nu zijn er twee kassa's en laatst hebben we ook een krant gekocht en toen ik thuiskwam en op het bonnetje keek stond er Pensa (=krant) € 1,75. Ik denk hè wat kost dat ding dan in Nederland? Maar jullie voelen het misschien al: de jongen heeft gewoon de prijs van Nederland aangehouden. Dus vandaag zochten we weer zijn kassa en ja hoor weer hetzelfde: € 2,90. Dezelfde prijs als de zaterdagkrant in Nederland. Wat slecht zijn we hè? Vinden wij ook, maar wat moet je als je geen Spaans spreekt? Hahahaha..... verder is die jongen een verschrikkelijke chagrijn dus wij voelen ons niet geroepen om hem te vertellen welke prijs hij moet berekenen.....

Vanavond dus gebarbecued. In Portugal hadden we al eerder vlees gehaald en dat zat in de vriezer. Dus spiesen en hamburgers en het was heerlijk!

En om deze zomerdag compleet te maken: barbecueënHeerlijke spiesjes gekocht in Portugal!Komkommer, tomaat en ananas erbij en een rosé biertje!

Na de afwas en het schoonmaken van de barbecue (jullie kennen Rob toch? Meteen schoonmaken!!) ben ik deze blog gaan schrijven en Rob is een stukje fietsen in de buurt om te kijken of hij een grotere supermarkt kan vinden. We willen nog een keer barbecueën de komende dagen, maar we kunnen nergens een slager vinden of een supermarkt waar ze vlees verkopen. Vaag toch? Hopelijk heeft Rob geluk met zijn zoektocht.

Ik ga zo nog even lekker buiten zitten lezen. Het is wel waardeloos want ik ben bijna aan het einde van mijn voorlaatste boek, dus daar baal ik behoorlijk van! Maar goed, ik moet ook nog verder aan mijn eigen boek dus het komt wel goed.

Heeft er al iemand een poging gedaan om de video's te bekijken die hier ook bij gevoegd zijn? Ik hoor het graag!!!!

1. Karin:
    1 augustus 2015
    Prachtig mooi weer hoor; heerlijk! Noah en ik hebben net de laatste filmpjes gekeken en Noah vroeg zich af of jullie Sinterklaas hebben ontmoet en Noah vond het laatste filmpje erg leuk waarbij opa aan het fluiten was en oma met d'r voeten op t dashboard zat Kus van ons
  2. Jeroen V:
    1 augustus 2015
    Mooi zwembad!! Lijkt verder een top camping?... Doen ze ook een beetje aan animatie en is er in de buurt een beetje wat te doen? Kunnen we de camping op ons lijstje zetten voor wellicht in de toekomst.

Grtz
  3. Marja Bokhorst:
    1 augustus 2015
    Oh wat leuk Karin dat jullie de filmpjes hebben bekeken. Het duurde echt een eeuwigheid om ze te uploaden dus ik denk niet dat de camping erg blij met ons is....hahahaha......Tja, dat krijg je als je Wifi niet gratis is. Lekker PUHHHHH.. Zeg maar tegen Noah dat Sinterklaas net toevallig op vakantie is. Jammer hoor.
    Jeronimo???? Ik hoop dat je niet een of andere louche figuur bent?? Maar we gaan er maar van uit dat je onze schoonzoon bent die we zo ontzettend missen..:-)
    De camping is echt super en zeker aan te raden! Voor kinderen is er veel te doen zoals langs de boulevard een poppenvoorstelling, een kinderclub op de camping en ga maar verder. In de buurt ook veel te doen. En natuurlijk op (korte) loopafstand het strand! En ook vele oude plaatsjes dus kortom: een echte aanrader!!! Zet hem maar op je lijstje!