Wat een heerlijke dag!!

2 augustus 2015 - Peñíscola, Spanje

Zondag 2 augustus 2015

Vanmorgen vroeg opgestaan, ontbeten en naar het strand. We wilden niet uit Spanje vertrekken zonder het strand en de zee bezocht te hebben. Dus heerlijk twee banken met een parasol gehuurd (€ 10,00) en vlak bij de zee liggen. Hoe mooi is dat?

Het mooie strand          Blauwe lucht én blauw waterRollende golven          En Rob op de uitkijkDit was mijn uitzicht vandaag          En Rob even een eind gewandeld

Vanochtend was het nog redelijk rustig maar geleidelijk aan werd het steeds drukker en om een uur of elf was het strand bijna vol. Van alle kanten kwamen de mensen en toen dachten we: oh ja het is natuurlijk zondag dus ook de plaatselijke bevolking gaat naar het strand! Maar gelukkig hadden wij onze strandbedden. Voor mij heel belangrijk dat ik naar de wc kan (intimi weten dat.....) en het mooie is dat ik gewoon even naar de camping kon lopen om daar naar de wc te gaan. We hebben even wat gedronken en weer terug naar het strand.

Het is hier zo heerlijk en Rob en ik genieten van het weer en de rust dus we dachten vanmorgen voordat we naar het strand gaan, even naar de receptie om te vragen of we twee dagen langer kunnen blijven. Maar helaas, ons mooie plekje is na ons al bezet. Dus we MOETEN dinsdag hier weg. Erg jammer maar het is niet anders. We gaan dinsdag op ons gemak terug en zien we onderweg nog iets moois blijven we nog een extra dagje. We zien het wel!

We merken wel dat de camping langzaam vol loopt omdat de Spanjaarden én de Fransen vanaf 1 augustus vakantie hebben. Dus vandaar dat onze plek ook bezet is. Waarschijnlijk kan ik dus alleen nog morgen een blog maken en anders weer onderweg hopen op een McDonald's.......zucht........

We zijn om ongeveer 15:45 uur weer terug gegaan naar de camper en zijn eerst gaan douchen. Daarna aangekleed en de bedoeling was om eerst ergens warm te eten en nog even te kijken of we nog wat voor Isa, Noah en Jack konden kopen. Dat liep anders helaas..... er was geen restaurant wat al eten serveerde en dan loop je daar trillend van de honger en van de bloedhitte... Uiteindelijk wel iets kunnen vinden maar ik ben nog niet klaar :-) Maar nog steeds niets gegeten en dat is voor mij niet goed, dus ik heb nu al een poos barstende koppijn..ach ja, het blijft toch een zwakke plek.

Uiteindelijk een eettent gevonden waar Rob een pizza tonijn ging eten (smaakte behoorlijk) en ik nam een gebraden kip. Nou vraag ik jullie: wat kun je nu verknallen aan een halve gebraden kip???? Nou die van mij was niet te vreten hoor (sorry voor mijn taalgebruik!) Ontzettend vet, raar gemarineerd en er lag zo'n lange paprika te drijven in het vet en ook de friet erbij (waarom altijd friet ergens bij??) waren ontzettend vet. Zo dat wilde ik even kwijt...sorry dat ik even moest zeuren hoor. Maar die kip is bijna in zijn geheel retour gegaan en ik heb een stukje pizza gegeten en Rob heeft wat patatjes en een stuk kip gegeten maar hij vond het ook niet echt lekker. En toen de ober: it was good yes???? Tja wat moet je dan zeggen? Ik dacht: kijk maar naar mijn bord sukkel dan weet je het! Bij het vragen naar de rekening kwam er een andere ober met twee flessen en twee kleine glaasjes, die hij ons kwam aanbieden....dus het was kennelijk wel opgevallen. Rob drinkt alles dus die wilde het wel proberen..maar ik had al genoeg gehad. Die ober zei steeds: no alcohol madame....maar ik heb bedankt. Rob vond het lekker!

Maar goed, daarna nog lekker fruit gekocht. De nectarines zijn hier zalig. Ik ga straks voor Rob en mezelf nog een bakje hiervan maken. Dan vindt Rob het ook lekker, maar niet als hij ze schoon moet maken....hahaha..... We hebben ook wat druiven en bananen gekocht en zo komen we de avond wel weer door. Zitten nu lekker in de camper met de airco aan en we hebben het goed hoor! Rob is even tv aan het kijken en ik maak deze blog.

Straks nog even lekker douchen voordat we naar bed gaan en dan weer heerlijk slapen. Dat doen we over het algemeen goed hier. Wel jammer dat ik nu nog maar één boek heb om te lezen. Daar baal ik wel van en ik zal dus de komende dagen mijn tijd moeten vullen met schrijven aan mijn boek.

Tot later!

1. Stefan:
    3 augustus 2015
    Fijn dat jullie nu steeds goed weer hebben! Dat hoort toch echt bij het vakantie gevoel!
    Wanneer gaan jullie weer richting huis?
    Geniet er nog maar even goed van!
  2. Stefan:
    3 augustus 2015
    Wat een filmpjes zeg haha. Vooral het commentaar onder de filmpjes zijn leuk ;-)
  3. Marja Bokhorst:
    3 augustus 2015
    Ja dat zal best wel Steef, maar ik wilde gewoon ook dit soort dingen met jullie delen.....ook een beetje uitproberen......
    Morgen moeten we voor 12:00 uur van de camping af en gaan dus morgen weer heel langzaam richting huis.
    En inderdaad Steef bij vakantie hoort gewoon goed weer en dat hebben we de laatste dagen volop!