Weer een heerlijk zonnige dag in Spanje

3 augustus 2015 - Peñíscola, Spanje

Maandag 3 augustus 2015

Vandaag eerst ontbeten en toen weer lekker naar het strand gegaan. Rob en ik waren gisteren al de zee in geweest (vergat ik gisteren te schrijven) en vandaag weer. Ik kan me niet meer heugen dat ik zo genoten heb van de zee. Over het algemeen lig ik liever in een zwembad hoor. Vaak vies water en van alles en nog wat, wat ongezien op en rond je voeten ligt te krioelen....BLEHHHHHH Maar deze zee is heerlijk. Gewoon zand onder je voeten, niet te hoge golven en een heerlijke temperatuur. Geweldig. Rob en ik hebben vandaag echt van die mooie zee genoten en veel gezwommen. Heerlijk! En natuurlijk daarna lekker zonnen op een strandbedje! Naast ons zaten twee oude besjes op een ligbed. En er kwam steeds meer familie omheen zitten. En als ik dan mijn eigen woorden niet meer kan verstaan door al dat gekwetter is het genoeg geweest! Bovendien zaten ze met hun zelf meegebrachte stoeltjes zowat op onze lip. En waar ze ook vandaan kwamen, het werden er steeds meer.... Ook Rob was het zat en die vond nog twee strandbedden verderop, waar het een stuk rustiger was dus we zijn gewoon verhuisd.

Noah kijk eens wat opa en oma mooie schelpen voor je gezocht hebben?

Kijk Noah, opa en oma hebben schelpen voor je gezocht!

We wilden qua eten niet weer zo'n rotdag hebben als gisteren, dus we hadden afgesproken dat we 's middags warm zouden eten (doen ze hier allemaal) zodat we dat in ieder geval binnen hadden. Dus rond 14:30 uur gingen we van het strand af terwijl we wel onze handdoeken lieten liggen. Dat mag omdat je het bedje voor een dag huurt! We gingen eten op het terras van het restaurant van de camping. Dat kijkt uit op het zwembad en het ziet er allemaal verschrikkelijk verzorgd uit. Onder de tafeltjes een mooi grastapijt. Dat is weer eens iets anders dan al die vloertegels overal.

Restaurant van de camping                         Direct naast het zwembad

We besloten om een dag menu te bestellen. We kregen eerst een amuse (plakje stokbrood met een of andere smurrie met daarop een plak rauwe ham) en dat smaakte prima. Ook nog een mandje stokbrood.

Het voorgerecht was een salade met kip. Heerlijk! Met stukken ananas erin en een heerlijk saus. Zalig!

Een heerlijke salade met kip                  Ons voorgerecht

Als hoofdgerecht wilden we nog één keer Paella proberen. Het zag er beter uit dan de vorige keer maar wij vonden het ook niet echt lekker. Ik moest de mosselen in de schelpen echt zoeken, zo klein waren ze. Hoezo verwend met onze mooie Zeeuwse mosselen?? Maar over het algemeen was het best te eten.

Vooruit we proberen nog één keer Paella                   Nog niet je van het

Als nagerecht hadden we gekozen voor een coup Melba en die was echt heerlijk!

Het nagerecht was wel weer heerlijk...een coupe melba

Rob nam nog een kop koffie toe en de rekening voor dit hele gebeuren was 32 euro. Nou dat vonden wij absoluut niet gek! En lekker gegeten en heerlijk in de schaduw en dat is ook wat waard!

Daarna gingen we eerst nog even naar de camper om wat drinken te pakken om mee te nemen naar het strand. En.....te kijken of we niet eerst even naar de wc moesten gaan. Maar dat ging natuurlijk niet.

En jullie snappen het misschien al? Zaten we weer helemaal geïnstalleerd op het strand en toen kreeg ik pijn in mijn buik. Dus zo snel mogelijk terug gelopen naar de camping en daar was ik net op tijd...pffffff..... Die rot darmen van me ook!

Maar goed, uiteindelijk hebben we nog tot 18:30 uur op het strand gezeten. Nog even wat boodschappen gedaan en toen we bij de camper kwamen heb ik een omelet gemaakt met tomaat, komkommer en ananas. Griekse Yoghurt toe en we hebben heerlijk gegeten.

Daarna ging Rob afwassen: waar is het afwasborsteltje? Overal zoeken en ik zei dat heb je gisteren bij het toiletgebouw laten liggen zeker. Nee dat kan haast niet? Oh nee? Nou het is weg. Een heel duur oranje borsteltje van IKEA (wel € 0,79) Hahaha...... Hij is nog gaan kijken maar wie wil nu niet graag zo'n borsteltje hebben? Dus weg!

Inmiddels ben ik met deze blog verder gegaan en Rob heeft alvast de Camper ingeruimd. Morgen moeten we voor 12:00 uur de camping af zijn. Misschien dat we toch de camper buiten parkeren en nog even naar het strand gaan. Daarna doen we net alsof we hier nog kamperen en gaan lekker nog even warm eten in het restaurant en daarna douchen. Of andersom. En dan gaan we heel langzaam op huis aan. Pakken we toch nog even stiekem een dagje strand mee!

Ik hoop wel dat jullie de blogs leuk vonden en ik wil jullie bedanken voor de reacties. Op de terugreis probeer ik nog wel wat te schrijven maar dat ligt eraan of we een McDonald's tegenkomen.

1. Karin:
    3 augustus 2015
    Dat is echt niet duur! Volgende x moet je paella eten in Zeeland.. Die was heerlijk! Bij thuiskomt moeten jullie maar wat vakantie tips geven. Wanneer plannen jullie om thuis te komen?
  2. Marja Bokhorst:
    3 augustus 2015
    Hey Karin! Wat voor vakantie tips bedoel je dan? We hebben al vaker Paella gegeten en de lekkerste was in Torrevieja (weet je nog in dat huisje?) Maar Zeeland gaan we zeker een keer proberen! In principe zijn we van plan om zondag thuis te komen. Maandag hebben we nog vrij om de camper blinkend schoon te maken en 's avonds terug te brengen naar John en Marga. Dinsdag moet ik weer werken.
    Hoe was jouw eerste dag op je werk?