Op naar een nieuwe plek

20 juli 2015 - Airvault, Frankrijk

Maandag 20 juli 2015

Vandaag na VIER nachten op de camping weer verder met onze reis. En afwachten of er weer wifi zal zijn. Dat is wel vervelend dat ik geen contact heb met Nederland (lees kinderen). Karin en Jeroen gaan vandaag met Noah en Nena kamperen, dus ik wil wel weten hoe het met ze gaat.

Eerst nog even afrekenen voor onze vier nachten: € 138,00. Volgens mij valt dat wel mee. We hebben het in ieder geval fijn gehad daar. Het eten de vorige avond was ook prima. Geen culinair hoogstandje maar het was goed.

Uiteindelijk was het mooi weer om onderweg te zijn. Ik weet niet of iedereen dat al weet, maar deze sufkop had uiteraard haar Nikon fototoestel mee om mooie foto's te maken en daar dan later weer een fotoboek van te maken. Een van de eerste dagen heb ik foto's gemaakt en voor de veiligheid heb ik die op de laptop gezet. daar moet je eerst de camera voor aan zetten. Gedaan! Maar nu komt het......daarna moet je wel de camera weer uit zetten...... Als het goed is tenminste. Maar dat ben ik dus vergeten. Maar niet getreurd, gewoon de batterij (die natuurlijk was leeg gelopen) weer op de oplader en klaar is Kees. Nadat ik alles over hoop had gehaald, kon ik dus mijn oplader niet vinden en moest tot de conclusie komen dat ik die thuis had laten liggen. Hoe stom kun je zijn.....Stefan daar had je helemaal gelijk in. Maar volgens Jeroen en jou kostte dat ding een paar euro dus wij op zoek. Elke Carrefour die we tegen kwamen nagevraagd. Nergens, ja ze konden hem wel bestellen. Nou nee....laat dan maar en wij trekken verder. Maar vandaag in Biarritz kregen we van een aardige meneer bij de Carrefour een kaartje van een zaak in Biarritz die zo'n oplader verkocht. Met de navigatie moest dat lukken toch? We hebben wel vier rondjes gereden, onderweg gevraagd maar het lukte gewoon niet. Toen heb ik wegen in de buurt ingetoetst en met het ouderwetse kaartlezen lukte het uiteindelijk na uren om die winkel te vinden. En hoera!!!! Hij had zo'n oplader, alleen die paar euro die het zou kosten werd iets meer: bijna € 45,00! Maar goed voor dat geld kunnen we hem niet in Almere ophalen.

Op de camping waar we trouwens vier nachten waren hadden we erg veel last van vliegen. Niet zo erg, maar deze krengen staken met als gevolg dat mijn benen en armen onder de vliegenbeten zitten. Die jeuken en gewoon groot en hard worden. Hoe vaag is dat? Gelukkig hebben we Azaron mee genomen.

Tijdens de reis hebben we tussen de middag warm gegeten in een soort chauffeurscafé. Wat een vage gasten zaten daar te eten zeg. Brrrrrrr..... Maar we hebben daar in ieder geval fatsoenlijk gegeten en onze ervaring is toch dat als men weet dat je geen ster bent in de Franse taal ze lle mogelijke moeite doen om je te helpen. Leuk!

Dit keer een blog zonder foto's. Ik had veel foto's gemaakt met mijn telefoon en nadat ze in mijn afbeeldingen stonden heb ik ze verwijderd....jaaaaa ik hoor het alweer: Hoe kun je zo stom zijn....ALWEER. Maar het zal de ouderdom wel zijn anders kan ik het ook niet verklaren. Later weer foto's!

1. Karin:
    22 juli 2015
    Ik heb vorig jaar een steek van een daas (steekvlieg) gehad en kan goed pijnlijk zijn! En foto's verwijderen zou ook mijn ding kunnen zijn
  2. Marja Bokhorst:
    22 juli 2015
    Oh wat stom hè? Ik had ook foto's van mijn benen genomen zodat je kunt zien dat ik vol zit met van die rode harde plekken. En inderdaad ook pijnlijk hoor.....
    Ik controleer ALTIJD of de foto's op de laptop staan en volgens mij was dat ook zo. Maar achteraf bleek het alleen de laatste foto! Dus ik dacht: hup ik gooi ze meteen van mijn telefoon (doe ik anders ook nooit......hahahaha....wat een oen!)