Gaat het nu weer regenen????

24 juli 2015 - Ribadesella, Spanje

Vrijdag 24 juli 2015

Vanmorgen vertrokken vanaf de camping in Ribadesella. Het was een mooie camping maar het is alsof de duvel ermee speelt. Als we aankomen op een camping is het vaak mooi weer. Daarna wordt het slechter en hebben we regen. Gisteren ook zo. We zeggen altijd: je krijgt wat je verdient….nou kennelijk verdienen we dan geen mooi weer……

Maar goed, we hebben onze tijd goed besteed hoor. Er waren wasautomaten en drogers dus hoe blij denken jullie dat ik was??? Juist HEEL BLIJ!!! Geef Marja een wasmachine en een droger en deze dame is gelukkig. Hoe erg is dat? De beide machines werkten met muntjes. Twee wassen gedraaid en gedroogd en voor in totaal € 15,00 was alles weer schoon en opgeruimd. Heerlijk gevoel.

Gisteravond wilden we uit eten bij de camping. Wat een afknapper! Het leek wel een voetbalkantine. Ik wil niemand tegen zijn schenen trappen hoor, niets ten nadele van een voetbalkantine, maar als ik daar wil eten kies ik daarvoor. Als ik in een restaurant wil eten moet het ook een restaurant zijn. Maar zoals gewoonlijk waren we te vroeg. De keuken ging pas om half acht open. Maar we konden wel een pizza bestellen. Nou vooruit dan maar. Die pizza´s werden in een klein oventje gemikt en even later…taadaaaa…allebei een pizza. En die waren toch smerig….brrrrrr………….. En een chagrijnige bediening, niet te kort. Maar goed, we hebben met heel veel moeite         € 0,70 fooi gegeven, de helft van de pizza laten staan en strontmisselijk weer naar de camper gelopen.

Maar toen hebben we lekker gedoucht met eindelijk warm water. De avond ervoor was  het water bijna koud en wat is dat een armoe zeg. Maar gisteravond dus lekker warm. Toen we klaar waren hebben we in de camper de TV maar eens geprobeerd en een van de films die we mee genomen hadden in de DVD ingang gestopt. Een indrukwekkende mooie film gezien: The Aryan Couple. Wat een geweldige film! Daarna vielen we in de theater show van Ali B. en dat was ook heel grappig.

Een andere ergernis op die camping was dat er zogenaamd Wifi op de camping aanwezig zou zijn. Maar dat was wel erg overtrokken. Als je eenmaal op internet zat dan werd je er elke minuut weer uitgewipt en dan weer opnieuw proberen. Maar vijf minuten internet dat ging niet lukken. En dat maakte ons gek. Dan ben ik mijn contact met de buitenwereld (lees kinderen!) kwijt en dat maakt mij erg onrustig…daar kan ik nu eenmaal niets aan doen.

Wat wel grappig was is dat we een moeder zagen met een klein jongetje die dmv een touw om zijn kleine polsje met haar mee liep. Ik vond dat erg zielig maar misschien liep haar zoontje wel vaak weg, dat weet ik natuurlijk niet.

Andere ouders zagen we met een tweeling (twee meisjes) van hooguit één jaar. Schattige meisjes met allebei hetzelfde poppige jurkje met ruches aan en een leuk hoedje. Wat heel grappig was dat ze allebei best dikke beentjes hadden met van die rolletjes, net als een Michelin mannetje.

Uiteindelijk gingen we weer verder. Eerst die camper uit het kleine plekje zien te krijgen dus daar was weer de nodige stuurmanskunst voor nodig. Om uit te parkeren moest Rob uitkijken dat hij niet tegen een muurtje aan knalde dat de plaatsen van elkaar scheidde. Nou dat deed hij weer als de beste hoor. Ik heb wel geholpen met aanwijzingen…hmmmmm…..maar hij doet toch al het moeilijke werk!

1. Stefan:
    26 juli 2015
    De bekende pizza's.. Haha wij hebben toen ook vele verschillende geproefd! Balen van al die regen!
  2. Maarten:
    26 juli 2015
    Hadden jullie toch voor de teamschotel moeten gaan, dat hoort bij een voetbalkantine ;-)
  3. Marja Bokhorst:
    27 juli 2015
    Ja Steef, dat zal best wel. Alhoewel die van jullie er nog prima uit zagen volgens mij. Maar die van ons....BAHHHHH
    Marcel, dat wist ik niet, maar ik denk dat dat grietje op tilt was geslagen als we dat besteld hadden.....ze was al zo vrolijk.....NOT!!!
  4. Marja Bokhorst:
    28 juli 2015
    Hoi Marcel, nog even kunnen we thuis na het voetballen weer aan een teamschotel. Hadden we hier aan moeten denken,maar helaas.
  5. Lisa:
    7 augustus 2015
    Hallo lieve kinderen,ik ga het weer proberen,ik ben wel laat met dit,maar ik ben niet meer zo snel.Ik heb er iemand bij gehaald van Ziggo en hij zei,die reacties zijn verstuurd,maar ik hoor nooit wat terug,dus dat geloof ik niet,maar goed,de aanhouder wint,dus
    rustig doorgaan,eens zal het toch wel lukken.Prachtige foto"s,prachtige verhalen.Ik geniet er steeds van hoor.
    Heel veel liefs,mama
  6. Marja Bokhorst:
    7 augustus 2015
    Dag mam,
    Niet zo zenuwachtig hoor. Op jouw reacties heb ik ook gewoon antwoord gegeven. Dat kun je ook zien onder de reisverhalen. Maar je kunt ze in ieder geval lezen dus dat is het belangrijkste! We komen denk ik op zondag thuis, weet alleen niet wanneer. We zitten nu nog onderweg in Frankrijk. Prachtig weer nog en het is echt heerlijk rijden met de camper. Liefs van ons....