Verder met de reis

25 juli 2015 - León, Spanje

Zaterdag 25 juli 2015

Toen we vandaag op weg gingen, vanaf 10:00 uur, wilden we richting León. Volgens mijn teamleider Koen een prachtige stad dus daar moesten we gaan kijken.

Natuurlijk de navigatie ingetoetst op León en dat viel mee. Slechts 119 km. Dat is goed te doen. Halverwege wilde Rob even een sanitaire stop maken. Dat deden we bij een benzinepomp. Nog even wat gedronken en wat gegeten en weer op pad. De dame van de navigatie heeft al vele namen van ons gekregen, waarvan ik vele niet zal noemen. Vanaf het benzinestation moesten we rechtsaf. Dus daar gingen we weer. Op dat moment moesten we nog 52 km naar León dus dat schoot lekker op. Nu is het zo dat als je een foute weg in slaat ze altijd vraagt: opnieuw berekenen? Dus daar rijd je blind op. Maar vandaag had ze er geen zin in en zei dus NIETS! Wij hadden er zin in en waren vrolijk op weg. Opeens viel het me op dat we nog 76 km moesten rijden dus ik zei: Hè? Hoe kan dat nu weer? Net moesten we volgens mij nog 52 km en nu 76 km? Iets klopt er niet. Maar inmiddels zaten we op een super smalle weg dwars door de bergen. Dan keer je ook niet zo makkelijk meer om en je vertrouwt toch op de dame van de navigatie toch? De weg was prachtig en een geweldige belevenis hoor, daar niet van. Maar dit zou uren gaan duren dat hadden we inmiddels al begrepen.

Uiteindelijk kwamen we aan bij een nog smallere weg die hoger en hoger ging. Ik ben toch al niet zo’n held met rijden in de bergen dus op een gegeven moment stond ik doodsangsten uit. En mijn stoere Rob reed weer alsof hij nooit anders gedaan had. Ik was al trots op hem maar nu nog meer!

Nadat ik dacht dat we nooit meer uit de bergen zouden komen kwamen we weer in de bewoonde wereld en we slaakten allebei een zucht van verlichting hoor.

Maar wat bleek: we kwamen op bekend terrein uit, waar we een paar uur daarvoor al gereden hadden. Hoe erg is dat? Uiteindelijk kwamen we langs hetzelfde benzinestation van de sanitaire stop en zagen dat we de verkeerde weg rechts hadden genomen. We moesten eerst terug naar de weg en daar rechts een brug op………

Tjonge wat een gedoe en dan wordt het warmer en warmer. Kun je je voorstellen? Maar we bleven vol goede moed en kwamen rond 14:30 uur in León aan. Wel vergeten dat het zaterdagmiddag was en dat alle winkels gesloten zijn. Ach ja….. we kwamen voor de oude stad en de kathedraal en mooie gebouwen. Maar eerst een parkeerplaats zoeken voor de camper. Dus de halve stad door en uiteindelijk een mooie grote plek gevonden.

Inderdaad een mooie oude binnenstad en daar hebben we eerst bij een restaurant gegeten. Alleen een Spaanse menukaart dus dan weet je haast niet wat je moet kiezen. Dus maar een dagmenu gekozen. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht + drinken erbij voor €  22,00 p.p. Nog veel foto’s gemaakt en rond 17:00 uur verder naar een camping plek.

We staan nu op een grote parkeerplaats in Ponferrada, waar 100 campers kunnen staan. Inclusief die van ons staan er DRIE. Maar goed, we kunnen slapen enz. dus prima en morgen weer op tijd vertrekken want we gaan naar Santiago de Compostella. Daar verheugen we ons wel op dus nu maar hopen dat het niet tegenvalt.

1. Jeroen V:
    26 juli 2015
    Tip: luister nooit naar een vrouw(enstem) die aanwijzingen geeft over de te volgen route...
  2. Karin:
    26 juli 2015
    moest wel beetje lachen om die bergrit... Wat moet je je dan rot voelen. Maar niet meer denken dat iets tegenvalt en kijk gewoon wat de dag je brengt. Je maakt allemaal weer nieuwe dingen mee moet je maar proberen te bedenken.
    Ik moet nog wel eens denken aan het feit dat we midden in Parijs terecht kwamen met de caravan!
    En stoer hoor dat het zo goed gaat met de camper en pipa kan alles! Maar jij rijdt er ook maar mooi mee moeders; stoer!
  3. Jeroen V:
    26 juli 2015
    Jammer trouwens dat jullie steeds verkassen...als jullie nou op een leuke camping hadden gestaan waren we nog een weekje langs gekomen...
  4. Stefan:
    26 juli 2015
    Haha wij weten hoe jullie je voelden! Vreselijk als je zo verkeerd rijdt. Maar goed je komt inderdaad weer plekjes tegen waar je anders nooit komt! Maar weer positief bekijken!
    Wel leuk om te lezen dat jullie er steeds meer van genieten.
  5. Marja Bokhorst:
    27 juli 2015
    Wat leuk al die reacties van jullie! Ben ik blij mee hoor!
    Tja Jeroen, we hebben er net twee dagen Portugal opzitten en nu weer in Spanje. Is een beetje te ver om "even" een weekje langs te komen hè?
    Oh Karin, als ik nog aan die bergrit denk....brrrrr..... ik heb sommige stukken gefilmd, dan zie je hoe eng het was...hahaha.....
    Maar verder doen wij oudjes het inderdaad goed hoor!