Even rust in Zuid Spanje

28 juli 2015 - Peñíscola, Spanje

Dinsdag 28 juli 2015

Na een lange mooie rit door Spanje zitten we nu eindelijk aan de kust in het plaatsje Peniscola. Wie kent het niet? Een hele toer om de camping te vinden. Voor de tweede keer de coördinaten ingetoetst in de navigatie en weer op een heel andere plek! Het overkwam ons al in Frankrijk en nu weer. De andere adressen gingen gelukkig goed, dat wel.

We wilden vandaag een mooie camping vinden waar we wat langer kunnen blijven staan. We zijn allebei onwijs moe van het vele reizen. Het reizen is heerlijk hoor en we zien zoveel, maar nu hebben we even behoefte aan alleen maar lezen, schrijven aan mijn boek en zwemmen. Deze camping zit vlak bij zee (50 meter) en bij de boulevard, dus lekker 's avonds wandelen en een klein beetje shoppen misschien(???!!!). Dat vinden we namelijk ook leuk. We hebben een gave plek gevonden en hebben besloten om hier zeven nachten te blijven staan. Het is hier bloedje warm, maar ook dat is de bedoeling tenslotte. We hebben wel een mooie plek onder de bomen, dus we staan niet in de volle zon. Doordat je dicht bij zee staat is het geen goedkope camping en we moesten meteen de hele week betalen: €  433,05. KASSA! Maar het is niet anders en wij vinden dat we wel \o'n weekje hebben verdiend. het is wel een plek met Elektra en een eigen wasbak met waterkraan dus dat is wel luxe toch?

Kijk eens wat een mooie ruime plek!           Voldoende ruimte                                                    Wat een heerlijke camper is het toch!

Gisteravond bij onze overnachtingsplaats in El Burga de Osma, was het       's avonds om 23:00 uur nog 33 graden! Dus een heerlijke temperatuur om te gaan slapen....hahaha....maar tot nu toe valt het mee. Ik werd vanmorgen wakker en had het gewoon koud. Kun je nagaan! Zat klappertandend aan het ontbijt. Maar misschien had dat ook te maken met het feit dat ik een barstende hoofdpijn had.... Dus even wat ingenomen en met een ijszak gaan liggen, terwijl Rob naar de mooie kathedraal liep om wat foto's te maken.

Onderweg weer veel gezien van Spanje. Wat een mooi land is het toch met zoveel verschillende landschappen. Mooi groen met veel bomen en dan weer afgewisseld door enorme dorre stukken. En wat te denken van die mooie rotsen waarin je van alles herkent. Prachtig hoor. Wat wel, bij mij in ieder geval, een verdrietig gevoel gaf is de vele vele fabrieken die er leeg en uitgestorven uit zien en ook de bouwvallen overal langs de weg, waar toch eens mensen in hebben gewoond. Triest gewoon!

Veel rotsen in bizarre vormen    Dan weer een dorre droge omgeving    De Spaanse stier op de berg

Rob gaat nu lekker douchen en ik ga er straks achteraan. Morgen gaan we kijken of we nog een was kunnen draaien en even de bedden verschonen. En dan zwemmen in het mooie zwembad en ook naar de boulevard en naar het strand.......Ja daaaaggg.. jullie denken toch niet dat we dat op één dag gaan doen? Nee hoor, we nemen echt even rust en doen ding voor ding.

Ik heb voor de hele week WIFI "gekocht". Ja ook daarvoor moet je betalen, maar ik wil nu gewoon mijn blog kunnen maken en ook kunnen schrijven (alhoewel ik daar niet persé internet voor nodig heb).

We hebben onderweg filmpjes gemaakt met mijn telefoon, die probeer ik ook op dit blog te zetten. Duurt alleen erg lang, maar wie weet zijn ze leuk om te zien!

Tot morgen!!